Silvermedalj i Lag EM H50

Publicerat: 2024-09-09 11:47

Grattis till Magnus Haglund!

Vi gratulerar klubbens Magnus Haglund till ytterligare en medalj på Lag EM! I veckan som gick avgjordes Lag EM i H50 på BlackSeaRama Golf & Villas i Bulgarien. Efter två dagars singelspel (kvalificering) var det dags för matchspel. I första matchen mötte Sverige Spanien och tog en överlägsen seger med 5-0. Magnus spelade foursome i par med Ulf Blixberg från Albatross GK och tog en komfortabel seger. I semifinalen väntade Irland och även där vann Sverige enkelt med 4-1. I finalen stod Frankrike för motståndet och där blev det betydligt jämnare, två matcher gick till särspel och tyvärr förlorade Sverige till slut med 3-2. Guldet gick alltså till Frankrike men Sverige tog en fin fin silvermedalj! Stort grattis till Magnus och hela H50 gänget!