Seriespel på Kungsbacka GK

Publicerat: 2024-07-24 08:41

Bra kämpat av vårt serielag!

Då har årets Klubblags-SM gått av stapeln. Kungsbacka GK stod som värd och Marks GK åkte dit med sex stycken taggade herrar. Det regn som föll dagarna innan tävlingen gjorde fairway och ruff mycket blöt. De blöta förhållandena gjorde den redan långa banan ännu längre, och där en framåtstuds ungefär var lika självklar som att Kinna Hotell har gäster. Detta tillsammans med en hel del vind gjorde banan både spännande och utmanande.
När bollen (båten) nått green så möttes man av fantastiska greener. Greener som hade gett varenda tourspelare ståpäls. Med ungefär 12 på stimpmetern så kan vi nog komma överens om att det var de bästa greener vi någonsin spelat på. Vi rekommenderar alla ett besök till Kungsbacka GK om möjlighet finns.
Spelet nådde i årets konkurrens tyvärr inte den nivå som behövts för att stanna kvar i division 1. Efter 4 rundor foursome, 2 rundor bästboll och 8 singlar så blev de snabba och ondulerade greenerna tillslut för svåra och årets insatts räckte därmed inte längre än till en 14:e plats. Trots resultatet så tar vi alltid med oss nya erfarenheter och lärdomar som vi lägger i bagen.

Nya möjligheter nästa år!

Mvh, Herrlaget