Nybörjarutbildning - Grönt kort!

Vårt mål är att ge dig tillräckliga praktiska och teoretiska kunskaper för att kunna börja spela ute på bana och klara officiellt handicap (hcp 54). Efter själva grundutbildningen (som tar 2-3 veckor) behöver du spela ett antal fadderrundor. När du har klarat att få ihop ett visst antal poäng på 9 hål så får du ditt Gröna kort.

Standardkurs Teebox Indoor Golf Center - vintersäsong 23/24

Programmet genomförs i den nya inomhusanläggningen Teebox Indoor Golf Center på Lyddevägen 33, Kinna. Vi varvar praktik och teori för att förbereda er kursdeltagare för spel på banan när utomhussäsongen drar igång. Tanken är att kursen både ska vara en introduktion till klubben och golfen. Kursen kostar 1795 kr och inkluderar förutom de praktiska passen även material för den teoretiska delen lån av klubbor under kursens gång samt möjlighet att till medlemspris träna på egen hand på anläggningen. Om du väljer att bli medlem efter grundutbildningen så får du medlemsavgiften på 800 kr i rabatt. Mer information om kursupplägg och tidsplan kommer under hösten.

Standardkurs:

Programmet genomförs enligt fastställt schema och vänder sig till rena nybörjare eller de som endast provat golf lite grand. Tanken är att kursen både ska vara en introduktion till klubben och golfen. Kursen kostar 1795 kr och inkluderar material för den teoretiska delen, lån av klubbor under kursens gång, fri tillgång till övningsområden och teknikbana. Om du väljer att bli medlem efter grundutbildningen så får du medlemsavgiften på 800 kr i rabatt.

Expresskurs:

Programmet genomförs antingen individuellt eller i mindre grupp och vänder sig till personer som har viss erfarenhet av spel sedan tidigare (t.ex från pay-and-play). Schemat läggs upp i samråd med klubbens tränare. Träningarna ligger i huvudsak på vardagar fram till 17.00, men vissa kvällstider och tider på lördagar kan också vara tillgängliga.

Fyll i formuläret nedan, ring 0320-14220 eller skicka mail till info@marksgk.se för att anmäla dig.

Anmälan till Grönt kort

Fyll i nedanstående formulär för att anmäla dig till kursen. Om du inte kan vara med vid nästa schemalagda tillfälle kan du notera under "Övrigt" att du är intresserad och vill ha information när nästa kurs startar.

Vi behöver ditt kompletta personnummer för att kunna skapa ett Golf-ID. OBS! Vi sparar inte ditt personnummer när Golf-ID väl är skapat.
Här kan du till exempel skriva att du är intresserad, men inte kan just nu. Vi kontaktar dig när det blir dags för nästa kurs.

Du måste fylla i alla fält märkta med stjärna.