Birgit Ericsson skänker pengar till klubbens junior- och paragolfverksamhet

Publicerat: 2023-06-28 10:00

Golfklubben har alltid legat Birgit Ericsson varmt om hjärtat. Under Birgits 97-åriga liv har hon varit medlem i cirka 40 år och hon har många fina minnen från klubben.

Så här på ålderns höst har Birgit bestämt sig för att göra något för klubben som kan stärka och vidareutveckla verksamheten. Detta gör hon genom att skänka pengar som ska användas för ett par tydliga ändamål. Det handlar dels om att bredda och vidareutveckla klubbens paragolfverksamhet men det är också riktat mot juniorverksamheten och mer specifikt för att ”återuppliva” juniorsvinget som klubben arrangerade under 5 - 6 år på 2010-talet. Juniorsvinget ger sommarlediga barn möjlighet att kostnadsfritt prova på golf och träffa nya kompisar. För klubben är detta mycket betydelsefullt. Under någon sommar då Juniorsvinget arrangerades deltog över 100 barn och många av klubbens yngre seniorer var med på den tiden.

Klubbens och Birgits överenskommelse bygger på ett långsiktigt arbete och genom Birgits gåva har vi möjlighet att jobba med ovanstående under en 10 - 15-års period.

Vi är oerhört tacksamma och ska förvalta denna möjlighet på bästa sätt!

Marks GK