Folksam Paragolf Tour

Publicerat: 2023-08-22 10:15

Bra kämpat av Martin Magnevill på touren!

I helgen gästades Borås Golfklubb av Folksam Paragolf Tour. Tävlingen spelades över två dagar och klubbens paragolfare Martin Magnevill deltog tillsammans med sin caddie Bengt Brandt. Borås norra bana bjöd på tuffa förhållanden för Martin då han denna helg spelade från tee 57 vilket gjorde banan lång och svår. Martin som sitter i en paragolfer spelar vanligtvis från röd tee så det var svårt att nå in på green på rätt antal slag. Lite tekniskt strul med paragolfern gjorde att caddien Bengt fick kämpa rejält! Martin var nöjd med sitt spel och kom på 13.e plats denna helg. Ett reportage om Martin i BT hittar du här.

Du kan även se och höra en intervju med radarparet från Marks GK  på klubbtv.nu

Nästa tävling för Martin är 24 september på Kinds GK då Paragolf Tour Väst spelas. Vi önskar Martin lycka till!