Sponsorcupen 2023 avgjord

Publicerat: 2023-09-25 09:50

Brämhults Måleri vann sponsorcupen.

I den 8e upplagan av sponsorcupen vann Brämhults Måleri med Anders Strömberg och Henrik Gustavsson Order of Merit. 39 lag deltog under säsongen och Brämhults Måleri säkrade vinsten genom en 7e plats i den sista deltävlingen. Det började inte så bra för Anders och Henrik och redan efter två hål var ledningen borta, men de bet ihop och lyckades till slut hålla tvåan Kinna El/tele bakom sig i totalställningen. Kinna El/tele hade behövt vara 4 placeringar före Brämhults Måleri och under en stor del av tävlingen såg det ut att lyckas, men i den slutliga resultatlistan blev det en 5e plats för Kinna El/Tele och det räckte inte riktigt för att bli totalsegrare.

Grattis Brämhults Måleri, Anders och Henrik!

Resultat från sista omgången (Irish Greensome):

• Etta: Franzéns textil, Keith Franzén och Jens Salomonsson, 63 slag
  • Tvåa: Ulab-IT-partner, Monica Bromell och Peter Löfvenberg, 63 slag (men högre hcp)
  • Trea: Job Group, Dick Hall och Tobias Johansson, 64 slag
  • Närmast flagg hål 3: Viktor Savolainen, 174 cm
  • Närmast flagg hål 6: Monica Bromell, 113 cm

Order of Merit 2023 finns här!

För de sponsorer som tycker att resultatet i sponsorcupen är viktig – det är dags att planera vinterträningen och lägga upp taktiken för nästa säsong!

Vinnare av sponsorcupen sedan 2016 är:

• 2023 - Brämhults Måleri
  • 2022 - Ulab IT-partner
  • 2021 - Carlströms Plåt
  • 2020 - Byggnadsfirman Fransson & Karlsson AB
  • 2019 - Svensk Fastighetsförmedling
  • 2018 - Carlströms Plåt
  • 2017 - Readymade AB
  • 2016 - Carlströms Plåt

Om du har ett litet eller stort företag och är intresserad av att sponsra klubben och kanske ställa upp med ett lag i sponsorcupen är det bara att kontakta Johan. Vi kan sy ihop både enklare och lite mer kompletta lösningar för både små och stora sponsorer. Samtidigt som du hjälper klubben kan du förena det med båda nytta och nöje!